21 - 40 (yht. 51) | Edelliset 20 tulosta| Seuraavat 11 tulosta

Tutkimuslaitoksen nimi
Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Yhteistyö jatkuu ja kehittyy yhteisten tutkimus- ja kehittämishankkeiden välityksellä. Myös yhteisten tila- ja opetusresurssien käyttö lisääntyy. Erityisesti tukipalveluiden osalta kehitetään yhteistoimintaa.
Tutkimuslaitoksen nimi
Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Tutkimuslaitoksen nimi
Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos
Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Tutkimuslaitoksen nimi
Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos
Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
Helsingin, Oulun, Jyväskylän, Turun, Itä-Suomen yliopistot

Hämeenlinnan, Rovaniemen, Turun ammattikorkeakoulut
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Oulu ja Jyväskylä: olemme vuokralla yliopiston tiloissa.

Parainen: olemme vuokralla ja yhteistyössä amk:n tiloissa.
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Ei ole.
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Dosenttiopetus ja opinnäytetöiden (ennakko)tarkastus - Hki,Oulu, Jyväskylä, Turku, Itä-Suomi

Erillisten kurssien opettajina.

Harjoittelijoita korkeakouluista ja amk:ista.
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Tiivistä tutkimusyhteistyötä edellä mainittujen yliopistojen tutkijoiden kanssa. Pääasiassa kalatalouden ja riistatieteen alueilla.
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Yksi yhteisprofessori Hgin yliopistossa (mukana vielä kolmas taho).
Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
Edustuksia ristiin hallintoelimissä.
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Ei erityisiä.
Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
Uskomme yhteistyön syvenevän mm. sektoritutkimuksen rahoitusuudistuksen kannustamana/pakottamana.
Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
Laboratoriolaitteiden yhteisomistus / Hki, Itä-Suomi.
Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
Ei merkittäviä.
Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Ei ole.
Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Kalatalous ml. vesiviljely, riistatalous.
Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
---
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Hankitaan/omistetaan/käytetään yhdessä enemmän infraa ja tiloja.

Syvennetään tutkimusyhteistyötä tutkimuksessa ja opetuksessa.
Tutkimuslaitoksen nimi
Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Yhteistyötä jatketaan valituilla painoalueilla.
Tutkimuslaitoksen nimi
Työterveyslaitos
Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
Yliopistot: Aalto, Helsingin, Itä-Suomen, Jyväskylän, Lapin, Lappeenrannan teknillisen, Oulun, Tampereen, Tampereen teknillisen, Turun yliopistojen ja Åbo Akademi

Ammattikorkeakoulut: Metropolia Helsinki, Jyväskylä, Lappi, Seinäjoki, Turku, Tampere
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Yhteisessä hallinnassa olevia tiloja ei ole, mutta tutkimusprojektien yhteiskäyttöisiä tiloja on mm. Oulun ja Turun yliopiston kanssa.
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Ei ole.
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Tutkintoon johtava koulutus:
Työterveyshuollon erikoislääkärikoulutus:
Työterveyslaitos ja viisi lääketieteen koulutusta antavaa yliopistoa huolehtivat yhdessä työterveyshuollon erikoislääkärikoulutuksesta asiasta säädetyn lain mukaisesti erillisrahoituksella. Toiminnan suunnittelua ja käytännön toteutusta on ohjannut valtakunnallinen koordinaatioryhmä.

Työterveyslaitos ja Itä-Suomen yliopisto tekevät yhteistyötä työhygienian pätevöittävässä ja maisterikoulutuksella.

Työterveyslaitos tuottaa asiantuntijaluentoja työterveyshuollon pätevöittävään koulutukseen (15 op) Metropolia Helsinki, Seinäjoen ja Turun ammattikorkeakouluille.

Työterveyslaitos on mukana toteuttamassa työterveyshuollon syventäviä opintokokoisuuksia Itä-Suomen, Oulu ja Turun yliopistoille sekä Turun, Tampereen, Metropolia Helsinki ja Seinäjoen ammattikorkeakouluille.

Täydennyskoulutus:
Metropolia AMK:n ja Työterveyslaitoksen yhteistyönä toteutetaan työterveyshuollon koulutusta optikoille täydennyskoulutuksen (2op)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Yliopistot: Aalto, Helsingin, Itä-Suomen, Jyväskylän, Lapin, Lappeenrannan teknillisen, Oulun, Tampereen, Tampereen teknillisen, Turun yliopistojen ja Åbo Akademi.

Työterveyslaitoksella on T&K-yhteistyötä Jyväskylän ja Seinäjoen ammattikorkeakoulujen kanssa johtamisen, osaamisen ja innovaatiotutkimuksessa sekä Lapin ammattikorkeakoulun kanssa kaivos-, matkailu- ja liikennealalla.

Organisointi:
Kumppanuussopimukset
SOTERKO- ja SHOK-yhteistyö

HUOM! Tarkempi selvitys on lähetetty kyselyn yhteyshenkilöille, koska se ei mahtunut tähän annettuun pieneen tilaan kyselyssä.
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Työterveyslaitoksella on kaksi yhteisprofessuuria Jyväskylän yliopistossa ja yksi professuuri Turun yliopistossa. Näiden lisäksi kuudella TTL:n tutkimusprofessorilla/asiantuntijalla on henkilökohtainen osa-aikainen professuuri Helsingin, Turun ja Oulun yliopistoissa sekä yhdellä Helsingin ja yhdellä Itä-Suomen yliopiston professorilla on osa-aikainen sivutoimi Työterveyslaitoksessa. Kaikista professuureista on sovittu erillisellä sopimuksella.

TTL:n henkilöstöön kuuluu kymmeniä eri yliopistojen dosentteja ja muita asiantuntijoita, jotka ohjaavat yliopistojen opiskelijoiden opinnäytteitä, erityisesti väitöskirjoja.
Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
Työterveyslaitoksella on merkittävä tietovarantoyhteistyötä Oulun (Pohjois-Suomen syntymäkohorttitutkimus) sekä Turun ja Helsingin (kuntasektorin henkilöstön seurantatutkimukset) yliopistojen kanssa.

Työterveyslaitos ja useat yliopistot tekevät verkostoyhteistyötä, mm. kansainvälisten konferenssien järjestämisessä.

Työterveyslaitoksella on tai on ollut edustus yliopistojen hallinnollisissa elimissä (yksikön johtokunta tai tutkijakoulun johtoryhmä) Tampereen Itä-Suomen yliopistoissa. Yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen edustajia kuuluu Työterveyslaitoksen alueneuvottelukuntiin ja teemojen seurantaryhmiin.
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Yhteistyö korkeakoulujen kanssa on pääosin sujuvaa, mikä perustuu pitkälti henkilökohtaisiin suhteisiin. Kun yhteinen tutkimuslaitoksen ja korkeakoulun välinen intressi löytyy, jossa molemmat osapuolet tuovat yhteistyöhön oman osaamisensa, yhteistyö on hedelmällistä ja tuottavaa eikä organisaatioiden edustajat miellä toisiaan kilpailijoiksi, vaikka samoja rahoituslähteitä hyödynnetäänkin.
Toisinaan muut tahot (esim. virkamiehet ja poliitikot) luovat mielikuvaa siitä, että tutkimuslaitosten ja korkeakoulujen välillä on kovaa kilpailua eikä yhteistyö toimi. Myös tutkimuslaitosten ja yliopistojen työnjaossa nähdään näiden tahojen suunnalta enemmän ongelmia ja epäselvyyksiä kuin millaisena itse toimijat sen kokevat.
Tutkimuksen politisoituminen ja vahva ulkoinen ohjaus voivat hankaloittaa yhteistyön kehittämistä.
Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
Suotuisasti. Kumppanuusmalli (kuvattu aiemmin) tuo lisäarvoa ja pitkäjänteisyyttä yhteistyöhön.
Yhteistyötä Työterveyslaitoksen ja ammattikorkeakoulujen välillä voisi kehittää voimakkaammin erityisesti kehittämistoiminnassa, koska ammattikorkeakouluilla on läheisempi rajapinta elinkeinoelämän kanssa ja koulutustoiminta työelämäkeskeisempää verrattuna yliopistoihin.
Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
Vuodesta 2007 lähtien Työterveyslaitos on solminut kumppanuussopimuksia suomalaisten yliopistojen kanssa. Strategisen kumppanuuden tarkoituksena on edistää ja syventää osapuolten välillä monitieteistä osaamista, tietovarantojen ja/tai infrastruktuurin hyödyntämistä ja yhteiskäyttöä sekä tieteellisten tulosten ja niihin pohjautuvien hyvien käytäntöjen jalostamista ja levittämistä, kansainvälistymistä, verkostoitumista ym. yhteistyötä valituilla aihealueilla, erityisesti tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa.
Kumppanuussopimukset ovat luonteeltaan puitesopimuksia. Niissä kuvataan aihepiirit, joissa yhteistyötä erityisesti tehdään osapuolten välillä, mahdolliset yhteiset henkilöresurssit, tilat, tietovarannot, verkostoyhteistyö, yhteistyö tiedon ja hyvien käytäntöjen jalostamisessa ja levittämisessä sekä kansainvälistymisessä. Kumppanuussopimuksissa nimetään molempien osapuolten yhteyshenkilöt. Kumppanuutta seurataan säännöllisesti ja päivitetään tarpeen mukaan.
Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
Ei ole.
Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Kyllä on. Lukuisissa T&K-projekteissa ja verkostotoiminnassa on mukana yrityksiä, kuntia tai muita julkisen ja kolmannen sektorin toimijoita. Verkostoista mainittakoon mm. Työterveyslaitoksen koordinoimat Johtamisen kehittämisverkosto ja Työhyvinvointifoorumi.
Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Työterveyslaitoksen tutkimustoiminta keskittyy työelämän tarpeista lähtevään tutkimukseen, jonka kohteena on työn ja terveyden vuorovaikutus muuttuvassa ympäristössä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Vaikeaa nimetä, koska yhteistyö on hyvin laajaa ja kattaa suuren osan Työterveyslaitoksen toiminnasta.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Työterveyslaitos jatkaa ja syventää kumppanuuteen perustuvaa yhteistyötä yliopistojen kanssa. Kehittämiskohteita ovat verkostoyhteistyö ja kansainvälinen toiminta.

Työterveyslaitos voi tiivistää yhteistyötään ammattikorkeakoulujen kanssa erityisesti kehittämistoiminnassa.
Tutkimuslaitoksen nimi
Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Tarkoitus on edelleen vahvistaa tekemäämme yhteistyötä etenkin valitsemillamme painoaloilla ja laajentaa sitä mahdollisesti myös uusiin toimenpiteisiin.
Tutkimuslaitoksen nimi
Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Tavoitteenamme on tiivistää ja lisätä yhteistyö muiden korkeakoulujen ja tutkimuslaitosten kanssa.
Tutkimuslaitoksen nimi
Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Vi kommer i framtiden att ha ett gemensamt kampusområde med DIAK. Fortsätter att utveckla samarbetet inom Helsingforsalliansen. Som liten organisation kan vi vara pragmatiska på kort varsel – om vi hittar en bra samarbetspartner med liknande intressen så kan vi snabbt skapa ett samarbete. Samarbetet med universitet och forskningsinstitutioner bör dock ökas, och speciellt bör associationshinder och fördomar bekämpas.

Andelen doktorer av personalen skall öka, delvis genom att beakta behovet av disputerade vid rekrytering av personal och delvis genom att nuvarande personal disputerar.

Vi kommer även att intensifiera samarbetet med högskolorna i metropolområdet.
Tutkimuslaitoksen nimi
Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Kv-yhteistyön vahvistaminen etenkin TKI-toiminnassa. Yhteistyöfoorumina on muun muassa uArctic-verkosto, eurooppalaiset korkeakoulu- ja tutkimuslaitosverkostot ja teemakohtaiset verkostot. Erityisenä yhteistyökumppaneina ovat Barentsin alueen korkeakoulut ja tutkimuslaitokset
Aikuiskoulutusyhteistyön vahvistaminen ja monipuolistaminen sekä koulutuksen saavutettavuuden parantaminen mm. koko Lapin kattavaa virtuaalikampusmallia kehittämällä.
Yhteisten tutkimus- ja kehittämisohjelmien tulosten jalostaminen innovaatioiksi sekä integrointi koulutukseen innovaatio-ohjelman mukaisesti.
Yhteistyötä kehitetään verkostomallin pohjalta, joka on toimiva ja huomioi eri osapuolten osaamisen ja erityispiirteen alueen palvelemisessa kaikilla välineillä (TKI ja opetus)
Tutkimuslaitoksen nimi
Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Taideyliopiston mahdollinen yhteistyö:
Lahti-työryhmä perustettiin Lahden kaupungin aloitteesta syksyllä 2012 pohtimaan Kuvataideakatemian ja Lahden taideinstituutin yhteistyömahdollisuuksia aikuiskoulutuksen kentällä. Koska syksyllä 2012 oltiin kuitenkin jo vahvasti Taideyliopiston perustamisen kynnyksellä, työryhmään kutsuttiin myös aikuiskoulutuksen edustajat Sibelius-Akatemiasta ja Teatterikorkeakoulusta. Työryhmän työskentelyn tuloksena syntyi esiselvitys, joka alustavasti kartoittaa ja luonnostelee yhteistyömahdollisuuuksia Lahden kaupungin, Lahden yliopistokeskuksen ja Taideyliopiston välillä, pääasiassa aikuiskoulutuksen mutta myös mm. kehittämis- ja tutkimustoiminnan kentällä.
Tutkimuslaitoksen nimi
Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Laaja-alainen ja monitieteinen lähestymistapa, tutkimuksen painopisteet huomioiden (kts. edellä)
Tutkimuslaitoksen nimi
Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Tutkimuslaitoksen nimi
Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Korkeakoulukonsernin toiminta on hallinnollisesti ja sisällöllisesti muotoutunut seuraavasti. Lapin korkeakoulukonsernilla on yhteinen neuvottelukunta, johon kuuluu keskeiset sidosryhmäedustajat. Toimintaa ohjaa johtoryhmä, johon kuuluvat yliopiston ja ammattikorkeakoulun johto ja konserni palvelutoiminnan johto. Neuvottelukunnan tehtävä on ohjata konsernin strategista kehittämistä ja antaa sidosryhmäpalautetta konsernikokonaisuuden kehittämiseksi.
Tulevaisuudessa nykyisen muotoista toimintaa tullaan aktiivisesti arvioimaan huomioiden yliopistojen, ammattikorkeakoulujen ja sektoritutkimuslaitosten toimintaympäristöissä tapahtuvat muutokset.
Tutkimuslaitoksen nimi
Geologian tutkimuskeskus
Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
Vain kotimaiset yliopistot listattu
- Aalto yliopisto
- Helsingin yliopisto
- Oulun yliopisto
- Lapin yliopisto
- Turun yliopisto
- Åbo Academi
- Itä-Suomen yliopisto
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Ei tiloja.
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Kirjastopalvelumme ja näytearkistomme ovat alan yliopistojen käytettävissä.
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Alan korkeakoulut. Dosenttiopetus, opinnäytteiden ohjaaminen ja kenttäkurssien yhteisjärjestäminen.
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Pääsääntöisesti tällaiselle toiminnalle tulee olla ulkopuolinen hankerahoitus (maksullinen tai yhteisrahoitteinen hanke).
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
1 tutkimusprofessori (LaY), useita rahoittajia myös EAKR-rahoitusta. Hallinnollisesti toimipaikka LaY:ssa, jonne siirretään rahana osuutemme palkkakuluista.
Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
Tutkijakoulu (päättyy/päättynyt, alan yliopistot HY, TY, ÅA ja OY). Olemme osarahoittaneet tohtorikoulutusta.
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
(asiakas)kysyntälähtöisten yhteisrahoitteisten tai maksullisten hankkeiden käynnistämiseen ei aina saada vastakaikua yliopistojen puolelta jos pitää poistua ns. mukavuusalueelta.
Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
Laiteyhteistyöstä kohti tiiviimpää tutkimus- ja hankeyhteistyötä.
Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
Kyllä, laboratorio/analyysilaitteita.
Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
Ei.
Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Kyllä useissa yhteisrahoitteisissa hankkeissa.
Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mineraalitalous ja mineraaliprosessointi.
Kallio- ja maaperägeologia.
Ympäristö-, pohjavesi- ja merigeologia.
Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Kehitysyhteistyö/hanketoiminta ulkomailla.
Mineraalipolitiikka/strategia/näihin liittyvä kehittäminen.
Tietojärjestelmien ja -palvelujen kehittäminen.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Yhteinen hanketoiminta ulkomailla eri muodoissaan (sisältäen tutkimustoiminnan mutta myös maksullisten palvelujen tarjoamisen).
Tutkimuslaitoksen nimi
Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Tutkimuslaitoksen nimi
Metsäntutkimuslaitos
Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
Miltei kaikki yliopistot
Useat ammattikorkeakoulut, esim. Karelia, Hämeen amk, Oulun amk
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Metlalla on toimipiste Tampereella Tampereen teknillisen yliopiston tiloissa. Metlalla on toimipaikka Joensuussa samalla kampuksella Itä-Suomen yliopiston kanssa sekä Oulussa samalla kampuksella Oulun yliopiston kanssa.
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Ei.
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Metlalla on yhteisprofessuureja Itä-Suomen yliopiston, Helsingin yliopiston, Oulun yliopiston ja Lapin yliopiston kanssa. Metlan tutkijoilla on dosentuureja seuraavissa yliopistoissa: Helsingin yliopisto, Itä-Suomen yliopisto, Oulun yliopisto, Lapin yliopisto, Turun yliopisto, Jyväskylän yliopisto. Ko, professorit ja dosentit antavat opetusta yliopistoissa. Metlassa on tehty 24 väitöskirjaa vuosina 2009-2013.
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Yhteisiä tutkimushankkeita. Noin puolet Metlan vertaisarvioiduista julkaisusta on tehty yhdessä yliopistojen kanssa, vuonna 2013 noin 140 kpl.
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Metlalla on yhteisprofessuureja Itä-Suomen yliopiston, Helsingin yliopiston, Oulun yliopiston ja Lapin yliopiston kanssa (yhteensä 5 kpl). Lisäksi on ollut yhteisiä tutkijoita Åbo Akademin kanssa.
Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Yliopistojen yksityistämisestä seurannut se, että monissa toimintatavoissa on eroja.
Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
Juuristolaboratorio ja kasvatushuoneet Itä-Suomen yliopiston kanssa.
Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
Strategisen huippuosaamisen keskittymät: FIBIC, CLEEN Oy
Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Yhteistutkimushankkeita, joissa myös yrityksiä mukana. Strategisen huippuosaamisen keskittymät: FIBIC, CLEEN Oy
Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
metsätieteet
tekniset tieteet
luonnontieteet
Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
yhteiset tutkimusinfrastruktuurit
yhteiset vakanssit
Tutkimuslaitoksen nimi
Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
OY ja OAMK keskustelevat mahdollisuuksista yhteisten tukipalvelujen, infrastruktuurien ja yhteiskäyttöisten tilojen merkittävästä lisäämisestä lähivuosina.

Oulun ympäristötietotalo on ollut LYNET:in piirissä valtakunnallinen pilotti yhteistoiminnalle ja yhteisille toimitiloille sekä yhteiselle LYNET-laboratoriolle. Oulusta on tulossa Luonnonvarakeskuksen yksi päätoimipaikka, jossa on kattava tutkimusosaaminen ja jonka infrastruktuuria kehitetään kansainväliset mitat täyttävinä tutkimusympäristöinä.

Terveysalalla on päivitettävänä kumppanuussopimus TTL:n kanssa ja syntymäkohorttiaineiston käytöstä ollaan luonnostelemassa sopimusmallia THL:n kanssa.

Kaivannaisalalla käydään neuvotteluja soveltavan geofysiikan yhteisprofessuurista GTK:n kanssa, yhtenä tiedekunnan ydinosaamisalueena.

Kemian ja kemian tekniikan korkea-asteen aikuiskoulutuksen koulutusyhteistyön vahvistaminen yhdessä Centria-amk:n kanssa.

Musiikkikasvatus: yhteistyön kehittäminen OAMK:n kultturialan kanssa
Tutkimuslaitoksen nimi
Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Tutkimuksen saralla Hanken jatkaa yhteistyötä yhteisten tutkimusprojektien muodossa. AMK-sektorin muut yhteistyömuodot koostuvat tradenomien joustavista opintopoluista yliopistosektorille, mahdollisista ruotsinkielisistä tukipalveluista sekä AMK-opettajien akateemisen pätevyyden tukemisesta.
Tutkimuslaitoksen nimi
Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Yhteistyö tulee tiivistymään erityisesti yliopiston painoaloilla ja infrastruktuuriyhteistyössä.

21 - 40 (yht. 51) | Edelliset 20 tulosta| Seuraavat 11 tulosta