1 - 20 (yht. 51) | Seuraavat 20 tulosta
- Tutkimuslaitoksen nimi
- Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
- Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
- Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
- Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
- Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
- Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
- Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
- Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
- Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
- Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
- Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- Lisää hallinnon ja tukipalveluiden yhteistekemistä VYn ja Novian kanssa. Kaksikielisen osaamisen varmistamiseen liittyen opetusyhteistyötä Novian kanssa; yhteinen SoTe-alojen rakennus laboratorioineen Novian kanssa.
- Tutkimuslaitoksen nimi
- Maa- ja elintarviketalouden tutkimuskeskus (MTT)
- Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
- Helsingin yliopisto, Oulun yliopisto, Itä-Suomen yliopisto, Hämeen ammattikorkeakoulu
- Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
- Helsingin yliopisto, Oulun yliopisto
- Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
- Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
- Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
- Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
- Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
- Yhteisrahoitteiset virat teettävät huomattavasti ylimääräistä hallinnollista työtä.
- Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
- Erityisesti lisääntyy yhteisen tutkimusinfran hankinta ja käyttö, sillä niukkenevat määrärahat edellyttävät tiiviimpää yhteistyötä laitteiden ja tutkimusalustojen käytössä. Sen sijaan yhteisrahoitteisten virkojen määrä vähenee jatkossa, koska ne eivät pääsääntöisesti ole tuottaneet tarpeeksi lisäarvoa.
- Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
- Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
- Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
- Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- Tutkimuslaitoksen nimi
- VTT
- Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
- VTT:llä on strategista yhteistyötä lähes kaikkien yliopistojen Suomessa: Aalto, HY, oulu, Jyväskylä, Turku, Åbo Akademi, Itä-Suomi, TUT, LUT, Tampere. AMK: vähemmän strategista yhteistyötä
- Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
- Kyllä (tutkimusinfraa ja jaettuja rakennuksia) (Aalto, Oulu, LUT, TUT, UEF, UTU jne...)
- Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
- Ei
- Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
- Kyllä, yhteisprofessuurit, dosentuurit etc.. koskee useita yliopistoja
- Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
- Kyllä. kaikkien mainittujen yliopistojen kanssa
- Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
- Jaetut tutkimusprofessorit n 5 kpl tällä hetkellä (Aalto, TUT, Oulu
- Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
- tutkimusinfrayhteistyö
- Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
- Ei
- Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
- yhteistyötä kehitetään jatkuvasti ja se kehittyy hyvin ja kkoko ajan strategisempaan suuntaan
- Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
- VTT ja ao yliopiston välinen kumppanuussopimus linjaa sopimusperiaatteet, mutta IPR yms muut sopimukset laaditaan aina tapauskohtaisesti. tämä on osoittautunut hyvöksi käytännöksi.
- Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
- Kyllä, muutama startup
- Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
- Kyllä.
- Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- biotalous
digitaalisuus
energiraaka-aineet - Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- VTT tekee yhteistyötä kaikilla oman strategiansa painoaluella
- Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- Menemme kohti strategisemaan suuntaan, jolloin yhteistyö vahvistuu kumppanuudeksi
- Tutkimuslaitoksen nimi
- Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
- Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
- Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
- Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
- Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
- Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
- Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
- Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
- Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
- Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
- Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- Tutkimuslaitoksen nimi
- Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
- Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
- Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
- Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
- Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
- Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
- Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
- Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
- Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
- Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
- Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- Yhteistyö jatkuu tiiviinä Merikotka-tutkimuskeskuksen kanssa.
Yhteistyötä kehitetään strategisten kumppanuussopimusten mukaisesti.
- Tutkimuslaitoksen nimi
- Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
- Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
- Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
- Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
- Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
- Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
- Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
- Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
- Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
- Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
- Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- Kansainvälisen yhteistyön kehittäminen
- Tutkimuslaitoksen nimi
- Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
- Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
- Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
- Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
- Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
- Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
- Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
- Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
- Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
- Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
- Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- Tavoitteena on vahvistaa yhteyksiä ja luoda kattavampia oppimis- ja toimijaverkostoja.
- Tutkimuslaitoksen nimi
- Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
- Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
- Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
- Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
- Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
- Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
- Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
- Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
- Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
- Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
- Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- Tutkimuslaitoksen nimi
- Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
- Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
- Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
- Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
- Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
- Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
- Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
- Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
- Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
- Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
- Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- Lounaisrannikkoyhteistyön lisääminen eli Turun, Uudenkaupungin, Rauman ja Porin alueella toimivien korkeakoulujen ja yliopistojen yhteistyön tiivistäminen.
- Tutkimuslaitoksen nimi
- Elintarviketurvallisuusvirasto Evira
- Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
- Helsingin yliopisto
Oulun yliopisto
Itä-Suomen yliopisto/Kuopio
Turun yliopisto - Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
- Ei ole yhteisiä tiloja mutta Evira sijaitsee samalla kampusalueella yliopiston kanssa lähekkäin: Viikki, Oulu; Kuopio. Läheisyys helpottaa yhteistyötä.
- Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
- Ei
- Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
- Helsingin yliopiston eläinlääketieteellisen tiedekunnan kanssa on paljon yhteistyötä eläinlääkärien peruskoulutuksessa ja eläinlääkärien erikoistumiskoulutuksessa. Eviran tutkijat antavat opetusta ja osallistuvat myös erikoistumiskoulutuksen ohjaajina.
- Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
- Tutkimusyhteistyötä on erityisesti Helsingin yliopiston eri tiedekuntien tutkijoiden kanssa. Organisointi tapahtuu yhteisissä tutkimushankkeissa, joita on eniten eläinlääketieteellisen tiedekunnan kanssa. Tutkimusyhteistyötä tutkimushankkeissa on myös vähäisemmässä määrin Oulun yliopiston, Turun yliopiston ja Itä-Suomen yliopiston Kuopion tutkijoiden kanssa.
- Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
- Helsingin yliopiston eläinlääketieteellisen tiedekunnan kanssa on yhteistä henkilökuntaa: Yhteisprofessuuri (eläintautivirologia 30% HY ja 70% Evira). Lisäksi Evira on maksanut osan HY/ELTDK:n kliinisen mikrobiologian erikoiseläinlääkärin palkasta samoin kuin lihantarkaastaus ja teurastamohygienian yliopistolehtorin palkasta ja virat ovat olleet 'yhteisiä' ja hyödyttäneet molempia ja lisänneet yhteistyötä. Yhteisprofessori on työsuhteessa sekä HY/ELTDK:n että Eviran kanssa (30/70) ja kaksi muuta ainoastaan yliopistossa kirjoilla.
- Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
- Yliopistojen edustajat (HY:n eri tiedekuntien dekaanit + professorit) ovat Eviran tieteellisen tutkimuksen neuvoston jäseniä. Tämä on hyvä tapa viedä yhteistyötä eteenpäin. Eviralla on edustaja (vähintään dosentti) HY/ELTDK:n Tieteellisten jatkotutkintojen komiteassa (TTJT)sekä erikoiseläinlääkäreitä ja/tai eläinlääketieteen tohtoreita HY/ELTDK:n Tarttuvien eläintautien erikoistumistyöryhmässä.
- Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
- Ei
- Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
- Lisääntyy varsinkin tieteellisen tutkimuksen alueella vaikka on jo aktiivista. Tieteellinen tutkimus on Evirassa pienen pieni alue ja me olemme tottuneet tekemään yhteistyötä kotimaisten ja ulkolaisten yliopistojen ja tutkimuslaitosten kanssa.
- Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
- Sopimuspohjaista ei ole mutta laiteinfraa käytetään jo yhdessä. Eviran laboratoriot ovat akreditoituja ja toimivat laatujärjestelmän puitteissa.
- Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
- Ei
- Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
- Ei
- Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Tieteellinen tutkimus, opetus ja osallistuminen erikoiseläänläärikoulutuksen ohjaukseen ja suunnitteluun.
- Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Tutkimusinfrayhteistyö on haasteellista. Evira akreditoitunut laboratorio, jossa laatujärjestelmä.
- Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- Jatketaan ja lisätään hyvää yhteistyötä tietellisen tutkimuksen alueella. Lisäksi osallistutaan resurssien puitteissa opetukseen (dosentit, erikoiseläinlääkärit)ja erikoiseläinlääkärikoulutuksen suunnitteluun ja ohjaukseen. Tarkoitus olisi pitää myös yhteisvirat ja kehittää tätä aluetta.
- Tutkimuslaitoksen nimi
- Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
- Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
- Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
- Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
- Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
- Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
- Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
- Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
- Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
- Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
- Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- kansainvälinen yhteistyö tulee olemaan strategisesti merkittävää
- Tutkimuslaitoksen nimi
- Säteilyturvakeskus
- Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
- Helsingin yliopisto, Jyväskylän yliopisto, Tampereen yliopisto, Turun yliopisto, Itä-Suomen yliopisto (Kuopion kampus), Oulun yliopisto, Aalto yliopisto, Tampereen teknillinen yliopisto
- Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
- Ei ole yhteisiä tiloja.
- Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
- Ei ole yhteisiä tukipalveluja.
- Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
- Dosentuureja on useita ja opetus käsittää erityisesti lääketieteelliseen fysiikkaan, ionisoimattoman säteilyn metrologiaan ja ydinfysiikan sovelluksiin liittyviä luentokokonaisuuksia sekä opinnäytteiden ohjausta. Lisäksi yksittäisiä luentoja ja kursseja.
Useat ammattitutkinnot (esim. röntgenhoitaja, lääkäri, sairaalafyysikko) sisältävät säteilysuojauskoulutukseen liittyviä kokonaisuuksia, joille STUK asettaa vaatimuksia ja tavoitteita yhdessä OKM:n kanssa. Pääsääsntöisesti STUK ei näissä osallistu itse koulutuksen antamiseen. - Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
- Helsingin yliopisto (säteilyfysiikka, lääketieteellinen fysiikka, radiokemia, ydinfysiikka), Jyväskylän yliopisto (ydinfysiikka), Tampereen yliopisto (epidemiologia), Turun yliopisto (säteilyn lääketieteellinen käyttö), Itä-Suomen yliopisto (säteilyn terveyshaitat, ympäristöterveys, ympäristötutkimus, säteilyn lääketieteellinen käyttö), Oulun yliopisto (kaivostoiminnan ympäristövaikutukset), Aalto yliopisto (radioteknikka ja sähkämagneettiset kentät, mittausteknologia ja spektrometria), Tampereen teknillinen yliopisto (optinen säteily, turvallisuustutkimus)
Tutkimus- ja kehitystyö on enimmäkseen kahdenvälistä ja hankekohtaista.
Tutkimusyhteistyöstä on puitesopimus Jyväskylän kanssa (ydinfysiikan sovellukset säteilyturvallisuustarpeisiin). Aiesopimus yliopistoyhteenliittymän muodostamisesta on allekirjoitettu Itä-Suomen yliopiston Kuopion kampuksen ja Jyväskylän yliopiston kanssa. Keskustelut yhteenliittymän muodostamisesta ovat lisäksi vireillä kuuden muun yliopiston kanssa - Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
- STUKilla ei ole varsinaisia yhteisprofessuureja yliopistojen kanssa. Kuitenkin kahdella yliopiston professorilla (epidemiologia, Tampere ja syöpätaudit, Turku) on osa-aikainen tutkimusprofessorin virka STUKissa, ja kummankin yliopiston kanssa on tutkimusyhteistyötä.
- Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
- Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
- Tutkimuslaitosten näkökulmasta yliopistotutkimus voi olla liian akateemista, kun taas yliopistojen näkökulmasta tutkimuslaitostutkimus voi olla liian käytännöntarpeisiin suuntautunutta. Aikapula haittaa yhteistyötä, tutkimuslaitoksissa asiantuntijatehtävät ovat usein päätyö ja tutkimus sen ohessa. Rahoituksen puuttuminen on este, kansallista rahoitusta säteilyturvallisuustutkimukselle ei ole juuri saatavissa. EU-rahoitusta on paremmin saatavilla ja oman alan kollegoita löytyy usein helpommin ulkomailta kuin Suomesta, EU-rahoitus yhdistää eurooppalaisia. Tällä hetkellä muissa yliopistoissa tai tutkimuslaitoksissa ei tehdä isossa mittakaavassa STUKin toimialaan liittyvää tutkimusta ja relevantti tutkimus on hajallaan useissa yliopistoissa.
- Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
- Säteilyturvakeskus kannattaa valtioneuvoston TULA-periaatepäätöksen linjausta sopimusperusteisten yhteenliittymien perustamisesta. Yhteenliittymä mahdollistaisi pitkäjänteisen osaamisen kehittämisen, toisiaan täydentävän yhteistyön ja EU-rahoituksen joustavan hyödyntämisen. Haasteena on yhteisten kampusten kehittäminen. Potentiaaliset yhteistyökumppanit sijaitsevat eri puolilla Suomea useissa eri yliopistoissa, kun taas STUKin toimitalo laboratoriotiloineen sijaitsee Helsingin Roihupellossa. Helsingin yliopiston Viikin ja Kumpulan kampukset ovat lähellä Roihupeltoa. Yhteenliittymä antaisi mahdollisuuden yhteistoimintaan EU-hankkeissa, mikä helpottaisi EU-rahoituksen hyödyntämistä niiden verkostojen kautta, joissa STUK jo aktiivisesti toimii. Yhteenliittymä myös mahdollistaisi osallistumisen yhteiseen ohjelmasuunnitteluun Horizon 2020 –ohjelmassa.
- Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
- SAR-testauslaitteisto hankittu yhteiseen hallintaan STUKin ja Radiolaboratorion (TKK) kanssa vuonna 2002.
TULA:n myötä lakkautetun säteilybiologian laboratorion laitteistojen siirtämistä Itä-Suomen yliopiston käyttöön valmistellaan yhteenliittymää muodostettaessa. - Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
- Ei ole.
- Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
- Säteilyn lääketieteelliseen käyttöön liittyen kolmikantayhteistyö STUK – yliopistolliset keskussairaalat – yliopistot on toiminut hyvin.
Tutkimushankkeissa on usein mukana useampia osapuolia. Tekesin hankkeissa on mukana myös yritysosapuolia.
Turvajärjestelyihin liittyen yhteistyö Jyväskylän yliopiston, Tampereen Teknisen Yliopiston ja Aalto yliopiston kanssa on tuottanut erinomaisia tuloksia uusien mittausteknologioiden kehittämisessä ja mittaustiedon keruussa ja hallinnassa. Näissä on liittymäkohtia muiden turvallisuusviranomaisten (poliisi, tulli, rajavalvonta, puolustusvoimat) toimintaan. - Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- 1. Mittausteknologioiden kehittäminen turvallisuussovelluksiin (safety & security sekä sähkömagneettiset kentät).
2. Säteilyn lääketieteellinen käyttö.
3. Ympäristöterveys ja epidemiologia. - Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Ei humanistisiin tieteisiin tai kauppatieteisiin liittyvää tutkimusyhteistyötä.
STUKin tutkimusyhteistyö keskittyy käytännössä luonnontieteelliseen, teknologiseen ja lääketieteelliseen tutkimukseen. - Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- Lähivuosina STUKin oma tutkimus kaventuu rajusti sekä määrällisesti (henkilöstön leikkaukset) että laadullisesti (tutkimusalojen lopettaminen). Tarvitaan kansallinen ohjelma ja se tulee kytkeä eurooppalaiseen tutkimukseen (H2020). Säteilyturvakeskus valmistelee TULA-linjauksen mukaisen sopimusperusteisten yhteenliittymän perustamista usean yliopiston kanssa. Yhteenliittymä mahdollistaisi pitkäjänteisen osaamisen kehittämisen, toisiaan täydentävän yhteistyön ja EU-rahoituksen joustavan hyödyntämisen. Haasteena on yhteisten kampusten kehittäminen. Potentiaaliset yhteistyökumppanit sijaitsevat eri puolilla Suomea useissa eri yliopistoissa, kun taas STUKin toimitalo laboratoriotiloineen sijaitsee Helsingin Roihupellossa. Yhteenliittymä antaisi mahdollisuuden yhteistoimintaan EU-hankkeissa, mikä helpottaisi EU-rahoituksen hyödyntämistä niiden verkostojen kautta, joissa STUK jo aktiivisesti toimii.
- Tutkimuslaitoksen nimi
- Geodeettinen laitos
- Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
- * Helsingin yliopisto
• Aalto-yliopisto
• Turun yliopisto
• Åbo Akademi
• Tampereen teknillinen yliopisto
• Oulun yliopisto
• Metropolia ammattikorkeakoulu
• HAMK - Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
- Metsähovin tutkimusasema Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston kanssa. Jokaisella on oma osuus asemasta, jonka hoidosta kukin taho vastaa itsenäisesti.
- Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
- ei
- Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
- Tutkijamme ja professorimme toimivat opettajina Aalto-yliopistossa, Tampereen teknillisessä yliopistossa ja Helsingin yliopistossa. Meillä on useita dosentuureja ja vastaamme useista kursseista ko. yliopistoissa.
- Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
- • Meillä on tutkimusyhteistyötä Aaltoyliopiston, Helsingin yliopiston, Turun yliopisto, Åbo akademin, Tampereen teknillisen yliopiston ja Metropolia ammattikorkeakoulun kanssa. Yhteistyö perustuu ulkopuolisesti rahoitettuihin hankkeisiin ja yhteisiin virkoihin.
• Suomen Akatemian laserkeilauksen huippuyksikkö, GL koordinoi, yhdessä Oulun, Helsingin yliopiston ja Aallon kanssa. Huippuyksiköllä on yhteensä noin 10 yhteistä ulkopuolisesti rahoitettua hanketta, joita he toteuttavat tiiviissä yhteistyössä. - Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
- Meillä on
o Kaksi yhteisprofessoria Helsingin yliopiston kanssa
o Jaettu professor in practice Aalto yliopiston ja Metropolia ammattikorkeakoulun kanssa
o Olemme juuri käynnistäneet yhteisprofessuurin myös Turun yliopiston kanssa.
o Yhteisiä tutkijoita Aalto Yliopiston, Helsingin Yliopiston ja Turun Yliopiston kanssa (SA huippuyksikkö). - Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
- Olemme järjestäneet konferensseja yhdessä korkeakoulujen kanssa, viimeksi vuonna 2014 yhdessä Tampereen teknillisen yliopiston kanssa
- Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
- • IPR oikeuksista sopiminen on usein hyvin hankalaa erilaisista käytännöistä johtuen
• Yliopistoissa (Aalto ja HY) ulkopuolisten hankkeiden johtajat eivät tiedä paljonko heillä on rahaa hankkeissa, koska hallinto ei toimi ja koska hallinnot tulevat heidän kukkaroilleen, jos hallinnot elävät yli varojen
• Sopimusten teko yliopistojen kanssa on vaikeaa, koska heidän lakimiehet ja tutkijat eivät keskustele keskenään.
• Aalto Yliopiston kanssa on vaikea sopia yhteisprofessuureista, koska Aalto on strategiassaan päättänyt, että haluaa yksin valita professorit. Tällöin tutkimuslaitoksessa jäisi vain hyvin kyseenalainen rahoittajan osa. Vastaa ongelmaa ei esiinny muiden yliopistojen kanssa - Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
- Yhteistyö tulee kasvamaan. Yhteistyötä tehdään koko ajan tieteen parhaaksi.
- Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
- • GL:n Suomen Akatemian huippuyksiköllä on sopimuksia yhteisistä laitteista Aalto Yliopiston kanssa
• Olemme tarjonneet GNSS-ohjelmistovastaanottimen TTY:lle diplomityöntekijöiden käyttöön - Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
- • Cleen Oy:ssä (EN-YM SHOK) GL on yhteisomistuksessa yliopistojen kanssa
• Tutkijat ovat perustaneet spin-off yrityksiä yhdessä yliopiston tutkijoiden kanssa - Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
- Tyypillisesti yrityksen ovat lähes aina mukana meidän ja yliopistojen välisessä yhteistyössä
- Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- • Laserkeilaus, fotogrammetria ja kaukokartoitus
• Satelliittipaikannus
• Paikkatiedot - Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- muut kuin GL:n alat
- Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- Yhteistyö tulee kasvamaan win-win periaatteella
- Tutkimuslaitoksen nimi
- Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
- Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
- Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
- Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
- Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
- Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
- Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
- Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
- Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
- Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
- Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- Odotellaan rahoituspäätöksiä. Akatemian strategisen toiminnan rahoitus voi myös avata uusia yhteistyömahdollisuuksia.
- Tutkimuslaitoksen nimi
- Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
- Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
- Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
- Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
- Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
- Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
- Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
- Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
- Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
- Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
- Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- Kehittyy ja lisääntyy koko ajan.
- Tutkimuslaitoksen nimi
- Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
- Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
- Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
- Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
- Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
- Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
- Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
- Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
- Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
- Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
- Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- Yhteistyön laadun ja vaikuttavuuden edelleen kasvattamiseksi täytyy organisaatioiden lähentyä yhä toisiaan ja kyetä käyttämään eri toimijoiden henkilöstö- ja muita resursseja kansainvälisen vertailun kohdentuessa yhä enemmän myös kotimaisiin korkeakoulu- tutkimuslaitoskumppaneihin. Tämä koskee sekä opetuksen- että TKI - työn yhteisiä tavoitteita.
Kilpailun lisääntyessä ja samalla kotimaisen rahoituksen vähentyessä on tärkeää yhdistää voimavaroja kansainvälisiä rahoitusinstrumentteja tunnistaen ja niitä hyödyntäen entistä enenevässä määrin.
Suomalaisen koulutusosaamisen viennin mahdollisuudet ovat vielä useilla toimijoilla alkuvaiheessa. Perinteisen, bilateraalisen vaihdon sijaan tulee keskittyä kansainvälisen yhteistyön mukanaan tuomiin rahoitusmahdollisuuksiin sekä lainsäädännön avulla mahdollistaa korkeakoulujen ja tutkimuslaitosten joustava koulutuksen ja TKI - osaamisen myynti, joka mahdollistaa varainhankinnan kotimaisen koulutuksen ja yhteistyön edelleen vahvistamiseksi.
- Tutkimuslaitoksen nimi
- Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
- Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
- Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
- Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
- Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
- Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
- Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
- Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
- Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
- Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
- Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- Yhteistyötä hanketoiminnan osalta hankkeiden laadun, vaikuttavuuden ja rahoituksen varmistamiseksi.
- Tutkimuslaitoksen nimi
- Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
- Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
- Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
- Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
- Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
- Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
- Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
- Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
- Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
- Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
- Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- Tutkimuslaitoksen nimi
- Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
- Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
- Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
- Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
- Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
- Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
- Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
- Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
- Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
- Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
- Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- - Yhteistyötä tehdään parhaillaan esim. SHOKien osalta (Rym –Shok). Usean ammattikorkeakoulun kanssa selvitetään mahdollisuutta perustaa yhteinen yritys IT-hankintoihin ja perustietotekniikan palveluihin. Yliopistoilla on mahdollisuus tulla mukaan tähän yritykseen.
- Voisi olla koulutusvastuun jakamista yhteistyössä yliopistojen kanssa ja yhteisprojekteja.
- Hyvä olisi että saisimme aikaan yhteisen kirjastojen konsortion.
- Vahvistaa kaksoistutkintojen roolia: mahdollisesti uusi monialainen ohjelma, tarjota mahdollisuus kaksoistutkintoon yksittäisen opiskelijan osalta
- Kehittää YAMK -tutkinto-ohjelmiamme; uusia monialaisia tutkinto-ohjelmia
- Vahvistaa verkostosuhteita esim. monimuotoistamalla yhteistyötä, nostaa muutama yliopisto strategisen partneriuden tasolle, tarvittaessa vähentää kokonaismäärää
- Hanketoiminnassa tavoitteena lisätä korkeakoulujen välisten, mielellään kansainvälisten ja/tai monialaisten hankkeiden painoarvoa.
- Tutkimuslaitoksen nimi
- Minkä yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa teillä on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston tai ammattikorkeakoulun)
- Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston tai ammattikorkeakoulun kanssa? Minkä korkeakoulujen kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteisiä tukipalveluja korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
- Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
- Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
- Onko teillä yhteistä henkilökuntaa korkeakoulujen kanssa? Minkä korkeakoulun kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
- Onko teillä muuta yhteistyötä korkeakoulujen kanssa? Mitä?
- Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
- Miten uskotte yhteistyönne korkeakoulujen kanssa kehittyvän?
- Onko tutkimuslaitoksellanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä korkeakoulun/-koulujen kanssa?
- Onko teillä yhteisiä yrityksiä tai omistuksia ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen kanssa? (minkä korkeakoulun kanssa ja mitä?)
- Onko teillä yhdessä korkeakoulun/-koulujen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
- Mainitkaa tutkimuslaitoksenne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Mainitkaa kolme alaa, joilla tutkimuslaitoksenne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
- Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- Att fortsätta det goda samarbetet med Åbo Akademi inom miljö och teknik. Här kommer vi att utveckla utbildningssamarbete åtminstone inom företagsekonomi.
Fortsatt samarbete medd Vaasan Yliopisto inom teknik I Vasa.
Fortsatt utveckling av samarbete med HU inom ramen för Tvärminne Zoologiska station som är en viktig infrastruktur inom miljöområdet.
Projektplanering med Aalto Universitetet och SYKE inom sjöfart och arktiska frågor.
1 - 20 (yht. 51) | Seuraavat 20 tulosta