41 - 51 (yht. 51) | Edelliset 20 tulosta

HUOM! Vastaa tähän kysymykseen ensin: Onko vastaaja ammattikorkeakoulu, yliopisto vai tutkimuslaitos?
3
Ammattikorkeakoulun nimi
Minkä yliopiston kanssa ammattikorkeakoulullanne on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä yliopistojen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Millaista tutkimuslaitosyhteistyötä ammattikorkeakoulullanne on? Minkä tutkimuslaitoksen kanssa? Miten yhteistyö mahdollisesti tulee kehittymään?
Onko ammattikorkeakoulullanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa?
Onko ammattikorkeakoulullanne yhteisiä yrityksiä tai omistuksia tutkimuslaitosten tai yliopistojen kanssa? (minkä yliopiston/ tutkimuslaitosten kanssa ja mitä?)
Onko ammattikorkeakoulullanne yhdessä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa ammattikorkeakoulunne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla ammattikorkeakoulunne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Hyvän ja tiiviin yhteistyön toivotaan jatkuvan ja osin myös laajentuvan tulevaisuudessa. Mahdollisuuksia nähdään TKI -hankeyhteistyössä sekä laitoksen asiantuntijuuden hyödyntämisessä korkeakoulujen opetusopetusohjelmissa.
Yhteistyön tiivistymistä toivotaan myös tietoon perustuvan kehittämistyön sekä tietoon perustuvan päätöksenteon tuen edistämisen piirissä.Aineistojen yhteiskäyttöä halutaan edistää, esim. väestön terveyteen liittyvien aineistojen käyttö yhdessä kansallisten kattavien rekistereiden kanssa synergisoi tutkimusta myös tulevaisuudessa.
HUOM! Vastaa tähän kysymykseen ensin: Onko vastaaja ammattikorkeakoulu, yliopisto vai tutkimuslaitos?
2
Ammattikorkeakoulun nimi
Minkä yliopiston kanssa ammattikorkeakoulullanne on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä yliopistojen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Millaista tutkimuslaitosyhteistyötä ammattikorkeakoulullanne on? Minkä tutkimuslaitoksen kanssa? Miten yhteistyö mahdollisesti tulee kehittymään?
Onko ammattikorkeakoulullanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa?
Onko ammattikorkeakoulullanne yhteisiä yrityksiä tai omistuksia tutkimuslaitosten tai yliopistojen kanssa? (minkä yliopiston/ tutkimuslaitosten kanssa ja mitä?)
Onko ammattikorkeakoulullanne yhdessä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa ammattikorkeakoulunne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla ammattikorkeakoulunne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
HUOM! Vastaa tähän kysymykseen ensin: Onko vastaaja ammattikorkeakoulu, yliopisto vai tutkimuslaitos?
3
Ammattikorkeakoulun nimi
Minkä yliopiston kanssa ammattikorkeakoulullanne on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä yliopistojen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Millaista tutkimuslaitosyhteistyötä ammattikorkeakoulullanne on? Minkä tutkimuslaitoksen kanssa? Miten yhteistyö mahdollisesti tulee kehittymään?
Onko ammattikorkeakoulullanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa?
Onko ammattikorkeakoulullanne yhteisiä yrityksiä tai omistuksia tutkimuslaitosten tai yliopistojen kanssa? (minkä yliopiston/ tutkimuslaitosten kanssa ja mitä?)
Onko ammattikorkeakoulullanne yhdessä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa ammattikorkeakoulunne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla ammattikorkeakoulunne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
- tutkimus- ja hankeyhteistyön lisääminen sekä yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen että tutkimuslaitosten kanssa. Tarkoituksemme on verkostoitua laajemmin suomalaisen innovaatiojärjestelmän kanssa.
- vahvistetaan alueellisesta yhteistyötä
- haetaan strategisia kumppanuuksia
- LUKE tiivistää yhteistyötä entisten erillisten laitosten kanssa (Metla ja RKTL)
- Lynet yhteistyön lisääminen uusien Lynet laitosten kanssa
- Arktinen tutkimus- ja kehittämisohjelma luonnonvara-alan tutkimuskonsortion kanssa
HUOM! Vastaa tähän kysymykseen ensin: Onko vastaaja ammattikorkeakoulu, yliopisto vai tutkimuslaitos?
1
Ammattikorkeakoulun nimi
Hämeen ammattikorkeakoulu
Minkä yliopiston kanssa ammattikorkeakoulullanne on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston)
Feevalen yo (Bra), Jianxi Science and Technology Normal University (Ch), VIA University College (Dk), KU Leuven Association (B), Helsingin yo, Tampereen yo, Tampereen tekninen yo, Turun yo, Aalto yo, Lappeenrannan yo, Jyväskykän yo, Vaasan yo.
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Ei ole yhteisesti omistettuja tiloja, mutta tarpeen vaatiessa laboratoriotilat ovat avoinna alueella toimiville yliopistokumppaneille (mm. HY, TTY). Lammin biologisen aseman (HY) tiloja on HAMKin mahdollista käyttää niin sovittaessa.
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Ei ole yhteisiä tukipalveluja. Verkostoitumista on tuettu ja tehty näkyväksi mm. yhteisillä verkkoalustoilla (Häme Open Campus, LUO-luonnonvara-alan verkosto).
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Kv-kumppanit, HY, TaY, TTY kanssa kursseja/opintojaksoja tarjotaan ristiin. Myös opettajavaihtoa. Tutkintotavoitteista ja täydennyskoulutusta.
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Feevalen yo (Bra), Jianxi Science and Technology Normal University (Ch), VIA University College (Dk): biotalous, digitaalisuus ja ammatillinen opettajakoulutus, teknologia-ala. Hanketoimintapohjaista, kansalliset ja kv-rahoituslähteet.
KU Leuven Association (B): laadunallinnan kehittäminen, kuten ristiinarviointi. Rahoitus kansallisista lähteistä.
Helsingin yo, Tampereen yo, Tampereen tekninen yo, Turun yo, Aalto yo, Lappeenrannan yo, Jyväskykän yo, Vaasan yo: hankeyhteistyötä, rahoitus kotimaisista ja kv-lähteistä.
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
HAMK hyödyntää erilaisten hankkeiden kautta alueella toimivien henkilöiden (opetus ja tutkimus) työpanosta.
Lisäksi kaksi TaY:n emer. professoria työskentelee HAMKissa.
Onko teillä muuta yhteistyötä yliopistojen kanssa? Mitä?
Verkostotoimintaa (Häme Open Campus, LUO-luonnonvara-alan verkosto).
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Alueelta puuttuu yliopisto.
Tieteen ja aluevaikuttavuuden tavoitteiden yhdistäminen rakennerahastopohjaisissa hankkeissa on ollut ajoittain hankalaa.
Millaista tutkimuslaitosyhteistyötä ammattikorkeakoulullanne on? Minkä tutkimuslaitoksen kanssa? Miten yhteistyö mahdollisesti tulee kehittymään?
MTT/Luke: hankeyhteistyö
Syke: hankeyhteistyö
VTT: hankeyhteistyö
Metla/Luke: hankeyhteistyö
RKTL/Luke: hankeyhteistyö
Evira: hankeyhteistyö
THL: hankeyhteistyö
Tulevaisuudessa vakiinnutetaan ja vahvistetaan aluevaikuttavuuden ja kansainvälisyyden näkökulmista.
Onko ammattikorkeakoulullanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa?
Luonnonvara-alan verkoston (LUO) alueella olevat tutkimusinfrat ovat käytössä puolin ja toisin sovittaessa.
Steel Excellence Center -verkosto: alueelliset tutkimusympäristöt: Ohutlevykeskus ja Koulutuskuntayhtymä Tavastian oppimisympäristöt.
Onko ammattikorkeakoulullanne yhteisiä yrityksiä tai omistuksia tutkimuslaitosten tai yliopistojen kanssa? (minkä yliopiston/ tutkimuslaitosten kanssa ja mitä?)
HAMK on liittymässä 2015 FIMECC-shokiin osakkaaksi.
Onko ammattikorkeakoulullanne yhdessä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
LUO-verkoston julkisen ja yksityisen sektorin toimijat.
Steel Excellence Centerin kunta- ja yritystoimijat.
Mainitkaa ammattikorkeakoulunne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Luonnonvara/biotalous/elintarvike/bioprosessit.
Ammatillinen opettajakorkeakoulutus
Teknologia-ala
Mainitkaa kolme alaa, joilla ammattikorkeakoulunne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Kulttuuriala/muotoilu
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Vahvistetaan kv-kumppanien kanssa tehtävää yhteistyötä.
Koska alueelta puuttuu yliopisto, HAMKin roolia alueellisena tutkimuspalveluiden tuottajana vahvistetaan yhteistyössä alueella toimivien yo- ja tutkimusyksikkötoimijoiden kanssa. HAMK vahvistaa tutkimustoimintaansa tutkimusyksiköiden kautta tekemällään yhteistyöllä kotimaassa ja kansainvälisesti.
HUOM! Vastaa tähän kysymykseen ensin: Onko vastaaja ammattikorkeakoulu, yliopisto vai tutkimuslaitos?
1
Ammattikorkeakoulun nimi
Hämeen amk
Minkä yliopiston kanssa ammattikorkeakoulullanne on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston)
Feevalen yliopisto (Br), Jiangxi Science and Tecnology Normal University (Ch), VIA University College (DK), KU Leuven Association (B), Helsingin yliopisto, Tampereen yliopisto, Tampereen teknillinen yliopisto, Aalto Yliopisto, Jyväskylän yliopisto, Turun yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Virtuaalisia työtiloja on olemassa LUO-verkostossa (Luonnnonvara-alan osaamiskeskittymä) sekä syntymässä kv-kumppanien kanssa tehtävään tutkimusyhteistyöhön.
Biotalouden laboratoriot ja oppimisympäristöt ovat kumppaniyliopiston (HY) käytössä sopimuksen mukaan. Samoin on sovittu HY:n Lammin biol. aseman tilojen suhteen.

HAMK:n Ohutlevykeskus on Steel excellence centerin päätoimipaikka (mukana TTY).
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Verkostomaista toimintaa tuetaan verkkoteknisin ratkaisuin, mm.LUO-verkosto.
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Feevalen yliopisto, Jiangxi Science and Tecnology Normal University, VIA University College, KU Leuven Association: opiskelija- ja henkilöstöliikkuvuus.
Helsingin yliopisto, Tampereen yliopisto, Tampereen teknillinen yliopisto, Aalto Yliopisto, Jyväskylän yliopisto, Turun yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto: henkilöstöliikkuvuutta hanketoiminnan kautta, ristiinopiskelua.
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Feevalen yliopisto, Jiangxi Science and Tecnology Normal University, VIA University College: bio-, digi, energia-, rakennus- ja ympäristöteknologia- ja hyvinvointialojen tutkimusyhteistyö. Kansallinen ja kv-rahoitus. Myös strategiatyötä tehdään yhdessä (erit. Via).
KU Leuven Association: laadunhallinnan ja strategiatyön yhteistyö. Kansallinen rahoitus.
Helsingin yliopisto, Tampereen yliopisto, Tampereen teknillinen yliopisto, Aalto Yliopisto, Jyväskylän yliopisto, Turun yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto: hankeyhteistyö. Kansallinen ja kansainvälinen rahoitus.
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Hankkeiden ja muun yhteistyön kautta kumppanikorkeakoulujen henkilöstön osaaminen on yhteisessä käytössä. HAMKissa työskentelee kaksi TaY:n emer. professoria.
Onko teillä muuta yhteistyötä yliopistojen kanssa? Mitä?
Kesäyliopisto (Hämeenlinna) toimintaa suunnitellaan yhdessä.
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Toiminta-alueellamme ei ole yliopistoa.
Tutkimuksen ja aluekehityksen intressejä on vaikea yhdistää esim. rakennerahoitushakemuksissa.
Millaista tutkimuslaitosyhteistyötä ammattikorkeakoulullanne on? Minkä tutkimuslaitoksen kanssa? Miten yhteistyö mahdollisesti tulee kehittymään?
Luke/Metla: hankeyhteistyö
Syke: hankeyhteistyö
Luke/MTT: hankeyhteistyö
Luke/RKTL: hankeyhteistyö
Luke/ MTT: hankeyhteistyö
Evira: hankeyhteistyö
THL:hankeyhteistyö
Vakiinnutetaan ja vahvistetaan alueellisuuden ja kansainvälisyyden näkökulmista.
Onko ammattikorkeakoulullanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa?
HY+HAMK/luonnonvara/bioalan oppimisympäristöt Hämeessä ovat käytössä niin sovittaessa (luva-alan osaamiskeskittymä LUO).
Onko ammattikorkeakoulullanne yhteisiä yrityksiä tai omistuksia tutkimuslaitosten tai yliopistojen kanssa? (minkä yliopiston/ tutkimuslaitosten kanssa ja mitä?)
Liitymme FIMECC-shokiin omistajana v. 2015 (neuvottelut käynnissä).
Onko ammattikorkeakoulullanne yhdessä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
LUO-verkoston toimijat: järjestöt, valtion hallinto sekä alan yritykset.
Ohutlevykeskus ja Steel excellence center -verkoston (TTY mukana) yritysjäsenet, ammatillinen 2.aste ja Hämeenlinnan kaupunki ja elinkeinoyhtiö.
Mainitkaa ammattikorkeakoulunne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Biotalous: Luonnonvara-ala/elintarvike/biobrosessit
Ammatillinen opettajakorkeakoulu
Teknologia-ala: ohutlevyt ja teräsrakentaminen
Mainitkaa kolme alaa, joilla ammattikorkeakoulunne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Kulttuuriala/muotoilu
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Vahvistamme kv-kumppanien kanssa tehtävää yhteistyötä. HAMK tarjoaa tutkimuspalveluja alueen ja yhteistyökumppanien käyttöön perusttujen neljän tutkimusyksikön kautta. Alueen ainoana korkeakouluna roolimme on keskeinen mm. kansainväliseten tutkimusrahoitusten kanavoinnissa alueelle.
HUOM! Vastaa tähän kysymykseen ensin: Onko vastaaja ammattikorkeakoulu, yliopisto vai tutkimuslaitos?
2
Ammattikorkeakoulun nimi
Minkä yliopiston kanssa ammattikorkeakoulullanne on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä yliopistojen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Millaista tutkimuslaitosyhteistyötä ammattikorkeakoulullanne on? Minkä tutkimuslaitoksen kanssa? Miten yhteistyö mahdollisesti tulee kehittymään?
Onko ammattikorkeakoulullanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa?
Onko ammattikorkeakoulullanne yhteisiä yrityksiä tai omistuksia tutkimuslaitosten tai yliopistojen kanssa? (minkä yliopiston/ tutkimuslaitosten kanssa ja mitä?)
Onko ammattikorkeakoulullanne yhdessä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa ammattikorkeakoulunne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla ammattikorkeakoulunne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Yliopisto on strategiassaan "Tieteidenvälisiä ratkaisuja" määritellyt keskeisiksi yhteistyökumpppaneiksi mm. sektoritutkimuslaitokset ja amattikorkeakoulut. Strategian mukaisesti lisätään tutkimuyhteistyötä ja infrastruktuurien yhteiskäyttöä keskeisten strategisten kumppaneiden kanssa. Tutkimuslaitosyhteistyöhön liittyy myös yhteistyö tohtorikoulutuksessa. Ammattikorkeakoulujen kanssa keskeistä on koulutukseen ja tutkimuksen sovellettavuuteen liittyvän yhteistyön lisäksi alueellisen vetovoiman ja kilpailukyvyn edistäminen.
HUOM! Vastaa tähän kysymykseen ensin: Onko vastaaja ammattikorkeakoulu, yliopisto vai tutkimuslaitos?
1
Ammattikorkeakoulun nimi
Tampereen ammattikorkeakoulu
Minkä yliopiston kanssa ammattikorkeakoulullanne on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston)
Tampereen teknillinen yliopisto
Tampereen yliopisto
Satunnaisia alakohtaisia yhteistyökuvioita muiden yliopistojen kanssa
Kaikkien suomalaisten ammattikorkeakoulujen kanssa on yhteistyötä
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Ei ole.
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Unipoli-yhteistyö: yhteinen tarjonta kv-opiskelijoille, yhteiset liikuntapalvelut
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
TTY:n kanssa hyvinvointiteknologia ja muita satunnaisia yhteisiä opintojaksoja
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Yhteistyö Demola-toiminnassa
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Ei varsinaisesti, mutta monet opettajat tekevät töitä TAMKin lisäksi myös TTY:lle tai Tampereen yliopistolle
Onko teillä muuta yhteistyötä yliopistojen kanssa? Mitä?
Yhteisiä TKI-projekteja ainakin TTY:n, Tampereen yliopiston, Helsingin yliopiston ja Vaasan yliopiston kanssa
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Yhteistyölle ei ole merkittäviä esteitä. Rahoituksen haku yhteisille TKI-projekteille on työlästä, koska yleensä tarvitaan erilliset rinnakkaishakemukset.
Millaista tutkimuslaitosyhteistyötä ammattikorkeakoulullanne on? Minkä tutkimuslaitoksen kanssa? Miten yhteistyö mahdollisesti tulee kehittymään?
VTT:n kanssa yhteisiä TKI-projekteja. Yhteistyö jatkuu entiseen tapaan.
Onko ammattikorkeakoulullanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa?
Ei ole.
Onko ammattikorkeakoulullanne yhteisiä yrityksiä tai omistuksia tutkimuslaitosten tai yliopistojen kanssa? (minkä yliopiston/ tutkimuslaitosten kanssa ja mitä?)
Ei ole.
Onko ammattikorkeakoulullanne yhdessä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Hermian kanssa Demola- ym. yhteistyötä
Mainitkaa ammattikorkeakoulunne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Hyvinvointiteknologia, robotiikka, metsätalous
Mainitkaa kolme alaa, joilla ammattikorkeakoulunne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Ravitsemusala, sosiaaliala, sähkötekniikka
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Lisää yhteisiä hankkeita ja koulutusksia, joissa yliopistolla on tutkimusnäkökulma ja meillä on käytännön näkökulma
HUOM! Vastaa tähän kysymykseen ensin: Onko vastaaja ammattikorkeakoulu, yliopisto vai tutkimuslaitos?
1
Ammattikorkeakoulun nimi
Oulun ammattikorkeakoulu
Minkä yliopiston kanssa ammattikorkeakoulullanne on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston)
Oulun yliopisto
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Oulun alueella kehitetään hyvinvointialan osaamiskeskittymää Kontinkankaalle, jonne on rakentumassa Oulun yliopiston, Oulun kaupungin ja Oulun ammattikorkeakoulun yhteinen hammashoidon koulutusympäristö. Tilat rakennuttaa Suomen yliopistokiinteistöt. Samalle alueelle suunnitellaan yhteistä oppimiskeskusta Oulun yliopiston kanssa.
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Korkeakoululiikunta (www.oulunkokreakoululiikunta.fi). Oulun korkeakoululiikunta on yliopiston, ammattikorkeakoulujen, ammattiopiston ja koulutuskuntayhtymän oma liikuntapalvelu Oulussa ja sen lähialueilla.

Oulun korkeakoululiikunta edistää opiskelu- ja työkykyä tarjoamalla liikunta- ja hyvinvointipalveluita opiskelijoille ja henkilöstölle. Oulun korkeakoululiikunta, lyhyemmin OKKL luottaa paikallisiin liikuntatoimijoihin ja verkostoitumisen vahvuuteen. Kolmen suunnittelijan lisäksi toimintaa pyörittävät ammattitaitoiset ohjaajat ja laadukkaat yhteistyökumppanit.

Kaikki palvelut ja lajitarjonnan löytyvät verkkosivuilta. Verkkopalvelun käyttö edellyttää rekisteröitymistä, jolloin avautuu mahdollisuus ilmoittautua kursseille tai liikuntaryhmiin.

Oulun korkeakoululiikunnan yhteinen tuote on nimeltään korkeakoululiikunnan Sporttipassi. Se on pääsylippu yhteisille vuoroille ja ryhmäliikuntaan.
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Opetusyhteistyötä Oulun yliopiston kanssa sosiaali- ja terveysalalla.
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Toimimme jatkuvassa ja laajassa yhteistyössä Oulun innovaatioallianssi (OIA) puitteissa. Innovaatioallianssissa on viisi osaamiskeskusta (CIE = center for internet excellence, CEE = center for environmeent and energy, CHT = center for health and technolgy, PrintoCent = printed intelligence ja MAI = Martti Ahtisaari Institute of Global Business and Economics.
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Yksi yhteinen opetushenkilö Oulun yliopiston kanssa: autoalan professori (50%) / yliopettaja (50%).
Onko teillä muuta yhteistyötä yliopistojen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Asenteet.
Millaista tutkimuslaitosyhteistyötä ammattikorkeakoulullanne on? Minkä tutkimuslaitoksen kanssa? Miten yhteistyö mahdollisesti tulee kehittymään?
Em. Oulun innovaatioallianssissa laaja yhteistyö VTT:n kanssa. Hankeyhteistyötä sektoritutkimuslaitosten kanssa mm. luonnonvara-alalla.
Onko ammattikorkeakoulullanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa?
Vrt. em. hammashoidon opetusympäristö, joka valmistuu 2017.

VTT:n painettavan elektroniikan tutkimusympäristöjen kanssa yhteensovitettu ja täydentävä ammattikorkeakoulun painettavan elektroniikan ympäristö.
Onko ammattikorkeakoulullanne yhteisiä yrityksiä tai omistuksia tutkimuslaitosten tai yliopistojen kanssa? (minkä yliopiston/ tutkimuslaitosten kanssa ja mitä?)
Ei.
Onko ammattikorkeakoulullanne yhdessä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Em. Oulun innovaatioallianssissa toimimme säännönmukaisessa ja jatkuvassa hanke- yms. yhteistyössä Oulun yliopiston, VTT:n, Business Oulun ja Technopolis OYj:n kanssa.
Mainitkaa ammattikorkeakoulunne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Yrittäjyys ja uusi liiketoiminta.
Energia ja ympäristö.
Hyvinvointialat.
Mainitkaa kolme alaa, joilla ammattikorkeakoulunne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
?. Lukematon määrä aloja, jossa emme tee laisinkaan yhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Parhaillaan käydään keskustelua erityisesti Oulun yliopiston kanssa merkittävästä yhteistyön syventämisestä.
HUOM! Vastaa tähän kysymykseen ensin: Onko vastaaja ammattikorkeakoulu, yliopisto vai tutkimuslaitos?
2
Ammattikorkeakoulun nimi
Minkä yliopiston kanssa ammattikorkeakoulullanne on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä yliopistojen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Millaista tutkimuslaitosyhteistyötä ammattikorkeakoulullanne on? Minkä tutkimuslaitoksen kanssa? Miten yhteistyö mahdollisesti tulee kehittymään?
Onko ammattikorkeakoulullanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa?
Onko ammattikorkeakoulullanne yhteisiä yrityksiä tai omistuksia tutkimuslaitosten tai yliopistojen kanssa? (minkä yliopiston/ tutkimuslaitosten kanssa ja mitä?)
Onko ammattikorkeakoulullanne yhdessä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa ammattikorkeakoulunne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla ammattikorkeakoulunne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
VTT:n kanssa on halua tiivistää yhteistyötä (infrastruktuurit, tutkimushankkeet, innovaatiotoiminta) ja selkeyttää rooleja paremman täydentävyyden saavuttamiseksi turhan kilpailun sijasta.
HUOM! Vastaa tähän kysymykseen ensin: Onko vastaaja ammattikorkeakoulu, yliopisto vai tutkimuslaitos?
2
Ammattikorkeakoulun nimi
Minkä yliopiston kanssa ammattikorkeakoulullanne on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä yliopistojen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Millaista tutkimuslaitosyhteistyötä ammattikorkeakoulullanne on? Minkä tutkimuslaitoksen kanssa? Miten yhteistyö mahdollisesti tulee kehittymään?
Onko ammattikorkeakoulullanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa?
Onko ammattikorkeakoulullanne yhteisiä yrityksiä tai omistuksia tutkimuslaitosten tai yliopistojen kanssa? (minkä yliopiston/ tutkimuslaitosten kanssa ja mitä?)
Onko ammattikorkeakoulullanne yhdessä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa ammattikorkeakoulunne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla ammattikorkeakoulunne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
HUOM! Vastaa tähän kysymykseen ensin: Onko vastaaja ammattikorkeakoulu, yliopisto vai tutkimuslaitos?
3
Ammattikorkeakoulun nimi
Minkä yliopiston kanssa ammattikorkeakoulullanne on yhteistyötä? (voitte nimetä useamman yliopiston)
Onko teillä yhteisiä tiloja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tiloja? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteisiä tukipalveluja yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Mitä tukipalveluja? Miten organisoitu?
Onko teillä opetus-/koulutusyhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista koulutusta? Miten organisoitu? (esim. tutkintoon johtava koulutus, täydennyskoulutus)
Onko teillä tutkimus-, kehitys- tai innovaatiotoimintayhteistyötä yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Millaista (esim. ala)? Miten organisoitu?
Onko teillä yhteistä henkilökuntaa yliopiston/yliopistojen kanssa? Minkä yliopiston kanssa? Yhteisen henkilökunnan määrä? Onko kyseessä esim. hallinto- tai opetus-/tutkimushenkilöstö? Miten organisoitu?
Onko teillä muuta yhteistyötä yliopistojen kanssa? Mitä?
Oletteko huomanneet yhteistyön esteitä? Millaisia? (esim. lainsäädäntö, hallinto, eri alojen erityispiirteet)
Millaista tutkimuslaitosyhteistyötä ammattikorkeakoulullanne on? Minkä tutkimuslaitoksen kanssa? Miten yhteistyö mahdollisesti tulee kehittymään?
Onko ammattikorkeakoulullanne sopimuspohjaista aineisto- tai laiteinfraa yhteiskäytössä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa?
Onko ammattikorkeakoulullanne yhteisiä yrityksiä tai omistuksia tutkimuslaitosten tai yliopistojen kanssa? (minkä yliopiston/ tutkimuslaitosten kanssa ja mitä?)
Onko ammattikorkeakoulullanne yhdessä yliopiston tai tutkimuslaitoksen kanssa yhteistyötä jonkin kolmannen osapuolen (esim. yritys, julkisen sektorin tai kolmannen sektorin toimija) kanssa?
Mainitkaa ammattikorkeakoulunne kannalta kolme keskeisintä alaa, joilla teette eniten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Mainitkaa kolme alaa, joilla ammattikorkeakoulunne tekee vähiten korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyötä.
Minkälaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä on korkeakoulu- ja tutkimuslaitosyhteistyön osalta?
Pyrimme laajentamaan yhteistyötä sekä suomalaisten että ulkomaalaisten korkeakoulujen kanssa. Toivomme että yhteistyö monipuolistuu ja muuttaa muotoaan. Erityisesti haemme yhteistyötä sellaisten tieteenalojen, laitosten ja tiedekuntien kassa joilla perinteisesti yhteistyötä ei ole ollut lainkaan tai vaan hyvin vähän toivomme että voisimme näin tehdä entistä vaikuttavampaa tutkimusta.. Yhteistyön muodot tulevat muuttumaan niin, että ulkopuolisten rahoittamien yhteistyöhankkeiden rooli korostuu entisestään. Viime vuosina hyvin liikkeelle lähtenyt infrastruktuuriyhteistyö laajenee entisestään ja tuo niin tutkimuslaitoksille kuin korkeakouluille selvää taloudellista säästöä nykytilanteeseen verrattuna. Haluamme jatkossakin olla suosittu harjoittelupaikka, mutta suomalaisten harjoittelijoiden lisäksi pyrimme kasvattamaan kansainvälisten harjoittelijoiden ja väitöskirjatekijöiden määrää.

41 - 51 (yht. 51) | Edelliset 20 tulosta