JavaScriptin tulee olla päällä. This page requires JavaScript. Den sida kräver JavaScript.
Undervisningsförmågan bedöms som en helhet utgående från denna redogörelse och vid behov ett undervisningsprov. Ange dina pedagogiska meriter så noggrant och detaljerat som möjligt. Om uppgifter saknas anses det innebära att du inte har meriter på den punkten. Uppgifter som anges i utredningen måste vid behov gå att bevisa.Du kan antingen fylla i dina svar direkt i fälten nedan eller först skriva dina svar med ett textbehandlingsprogram (t.ex. Word) och sedan kopiera in dem på blanketten. När du är klar skickar du blanketten genom att trycka på Spara längst ner. Du kan också spara en ofärdig blankett och fortsätta fylla i den senare.
Ange ditt namn.
Ange din undervisningserfarenhet: befattning, område, universitet/läroanstalt, tidpunkt, antal undervisningstimmar, undervisningsspråk. Till exempel:- Universitetslektor, specialpedagogik, Helsingfors universitet, 1.1.2016–31.12.2018, 300 h/år, finska- Timlärare, vuxenpedagogik, Öppna universitetet vid Jyväskylä universitet, 1.3.2017–30.5.2017, 56 h, finska och svenska
Beskriv de undervisnings- och bedömningsmetoder som du använder, hur du utvecklar din undervisning och hur du utnyttjar respons i utvecklingen av undervisningen.
Ange antalet slutförda kandidat- och pro gradu-avhandlingar som du har handlett (skriv inte studenternas namn). Till exempel:- Kandidatavhandlingar 5 st. 2012–2013, Helsingfors universitet- Pro gradu-avhandlingar 10 st. 2014–2015, Åbo universitet
Ange vilka pedagogiska utbildningar du har genomfört, deras omfattning (studiepoäng/timmar), året då de är genomförda och var de är genomförda. Till exempel:- Grundstudier i universitetspedagogik, 15 sp, 2000, Helsingfors universitet- Pedagogiska studier för lärare, 60 sp, 2002, Helsingfors universitet- Teacher training, 3 cr, 2003, University of Manchester
Ange de inhemska och internationella läromedel på högskolenivå som du har producerat (t.ex. kursböcker, läroböcker, digitala läromedel och digitala lärmiljöer).
Ange andra meriter som du har förvärvat inom verksamheten som lärare. Till exempel:- Ledare för ett utbildningsprogram, medlem i en ledningsgrupp- Deltagande i utformning av dokument som styr undervisningen (t.ex. undervisningsplaner, studentantagning)- Expertuppdrag i samband med undervisning (t.ex. en pedagogisk nämnd)- Nationella och internationella arbetsgrupper för utveckling av undervisning på universitetsnivå- Projekt för utveckling av undervisning- Hedersomnämnanden och pris i anslutning till undervisning- Andra undervisningsmeriter
Ange dina tidigare undervisningsprov och deras bedömning.- För vilken anställning gjorde du undervisningsprovet?- Undervisningsprovets vitsord- Tid och plats
Beskriv ditt deltagande i utbildning av doktorander. Till exempel:- Ledare för ett doktorandprogram, medlem i en ledningsgrupp- Undervisning i ett doktorandprogram- Antalet handledda slutförda doktorsavhandlingar, ange också om du har varit första eller andra handledare eller medlem i en styrgrupp- Antalet handledda doktorsavhandlingar som inte är klara ännu, ange också om du är första eller andra handledare eller medlem i en styrgrupp- Nationellt eller internationellt samarbete inom doktorsutbildningen